Zwrot z inwestycji

Return on IInwestycja lub po prostu ROI to obliczenie zysku z inwestycji. Wzór do obliczenia ROI jest następujący:

ROI =
Zwrot - inwestycja / inwestycja

Aby zrozumieć zwrot z inwestycji w marketing mobilny, załóżmy -

  • Cklient Lifetime Value (CLV)

    CLV = śr. Przychód na klienta × Śr. Liczba wizyt

    Powiedzmy, 100 USD na klienta × 10 wizyt = 1000 USD

  • Oblicz dopuszczalne Cost z Cklient Aprzejęcie (COCA) jako -

    COCA = CLV × (% przydzielony nowemu klientowi)

    Powiedzmy, że 1000 USD × 10% = 100 USD

Teraz zmień swój budżet na marketing mobilny, dzieląc go na „Branding” i „Bezpośrednia reakcja”. Na przykład przeznacz 20% swojego budżetu na bezpośrednią reakcję -

Powiedzmy, budżet odpowiedzi bezpośredniej = 200 000 USD

20% z 200 000 USD = 40 000 USD

Stąd budżet na marketing mobilny $40,000.

Teraz oblicz liczbę szacunkowych klientów z nowej kampanii marketingu mobilnego.

CLV = 1000 USD

Budżet = 200 000 USD

COCA = 100 USD

Pozyskiwanie klientów = budżet ÷ COCA

Stąd 200 000 ÷ 100 = 2 000

Dlatego nowi klienci = 2000

Reakcja bezpośrednia (nowych klientów) = 2000

Marketing mobilny nowych klientów = 400

Conclusion − On 20% investment, you will gain 20% new customers.