Czy rzemieślnik płatnerz noszący tajemną zbroję typu Strażnika może rzucić zaklęcie somatyczne bez trzymania narzędzi lub posiadania umiejętności Warcaster?

Nov 19 2020

Model Strażnika opisany w funkcji Arcane Armor w Armorer Artificer obejmuje „Thunder Gauntlets”:

Każda z rękawic zbroi liczy się jako prosta broń do walki wręcz, gdy nic w niej nie trzymasz ...

Jeśli Artificer posiada narzędzia do materialnego komponentu zaklęcia, powyższy opis nie ma zastosowania. Jeśli jednak skupiasz się na zbroi (zakładając, że jest to przedmiot nasycony), Artificer skutecznie trzyma broń w każdej ręce.

Aby sobie z tym poradzić, czy Artificer musiał wykonać atut Warcaster (aby umożliwić wykonanie somatycznej części zaklęcia, trzymając broń)? A może Rękawice Gromu można uznać za „osłonięte”, gdy nie atakują nimi?


Uwaga 1: Wszystkie rzucanie zaklęć przez Artificer wymaga składnika materialnego, więc wykonanie czaru somatycznego nie jest problemem.

Uwaga 2: Przegapiłem część, w której „zwykły” Arcane Armor może być użyty jako ognisko, więc nawias powyżej, zakładając, że został podany, jest niepotrzebny.


Myśl końcowa

Mój kluczowy wniosek z odpowiedzi: chociaż Rękawice Gromu „liczą się” jako zwykła broń, Artificer ich nie trzyma. Dlatego ręce Artificera pozostają wolne do użycia dla składników somatycznych, a wyczyn Warcaster nie jest konieczny.

Odpowiedzi

4 RyanC.Thompson Nov 19 2020 at 20:44

Rękawice twojej zbroi nie zajmują twoich rąk podczas noszenia

Podczas użytkowania zbroja jest noszona, a nie noszona. Więc rękawice, które są częścią zbroi, którą nosisz, nie zajmują twoich rąk, nawet gdy „liczą się jako zwykła broń do walki wręcz”. Oznacza to, że nawet jeśli masz broń w każdej ręce, twoje ręce nadal mogą wykonywać somatyczne składniki zaklęć lub wykonywać inne czynności. (Ta wszechstronność jest jedną z zalet funkcji Arcane Armor.)

Możesz używać swojej tajemnej zbroi jako ogniska podczas jej noszenia

Normalnie trzeba (móc) trzymać się istotnego komponentu czaru w ręku, aby go Obsada:

Czarodziej musi mieć wolną rękę, aby uzyskać dostęp do materialnych składników zaklęcia - lub utrzymać skupienie rzucania zaklęć - ale może to być ta sama ręka, której używa do wykonywania elementów somatycznych.

Możesz więc martwić się, że będziesz musiał zdjąć zbroję i nosić ją, aby rzucać zaklęciami. Jednak funkcja Arcane Armor w szczególności zastępuje tę ogólną zasadę, ponieważ możliwość użycia jej jako ogniska rzucania zaklęć pojawia się na liście korzyści, które uzyskujesz podczas noszenia zbroi, a nie jej noszenia:

Nosząc tę ​​zbroję zyskujesz następujące korzyści:

  • […]
  • Możesz użyć tajemnej zbroi jako ogniska rzucania zaklęć dla zaklęć rzemieślników.
  • […]

W rzeczywistości, ponieważ zyskujesz te korzyści tylko podczas noszenia zbroi, oznacza to, że nie możesz używać swojej zbroi jako ogniska rzucania czarów, gdy ją trzymasz. Porównaj to z naniesieniem zbroi na Wzmocnioną Obronę, która technicznie umożliwiłaby rzemieślnikowi używanie zbroi jako ogniska podczas trzymania jej zamiast noszenia. (Oczywiście, jeśli napełnisz zbroję Ulepszoną obroną, a następnie użyjesz swojej akcji, aby zamienić ją w swoją tajemną zbroję, będziesz mógł użyć zbroi jako ogniska rzucania zaklęć, trzymając ją lub nosząc.)

7 KogarashiKaito Nov 19 2020 at 19:12

Tak, płatnerz może użyć swojej zbroi jako ogniska.

Ogólnie rzecz biorąc, rzemieślnik może użyć dowolnego przedmiotu, który wprowadził, jako ogniska rzucania zaklęć dla swoich zaklęć rzemieślników, czy to broni, przedmiotu, czy innego sprzętu. To skutecznie pozwala rzemieślnikowi ominąć potrzebę wybrania atutu rzucającego wojnę, jeśli chce mieć w ręku broń (lub tarczę) do wykonywania somatycznych i materialnych składników zaklęć, o ile przedmiot ten ma jeden z ich naparów i składnik materiałowy nie wiąże się z żadnymi kosztami i / lub nie jest zużyty.

Jest to określone w ich charakterystyce rzucania zaklęć, w sekcji Wymagane narzędzia oraz w PH pod działaniem skupienia rzucania zaklęć.

Po zdobyciu funkcji Infused Item na 2. poziomie, możesz również użyć dowolnego przedmiotu z jednym z twoich naparów jako ogniska rzucania zaklęć.

Czarodziej musi mieć wolną rękę, aby uzyskać dostęp do materialnych składników zaklęcia - lub utrzymać skupienie rzucania zaklęć - ale może to być ta sama ręka, której używa do wykonywania elementów somatycznych.

Dlatego też, jeśli rzemieślnik chciałby użyć broni jako ogniska rzucania zaklęć, może tak długo, jak długo ta broń nosi jedną z ich użycia.


Specjalizacja zbrojmistrza pozwala jednak rzemieślnikowi używać jego tajemnej zbroi jako ogniska rzucania zaklęć, jak zauważono w zaletach magicznej zbroi podczas noszenia zmodyfikowanej zbroi.

Możesz użyć tajemnej zbroi jako ogniska rzucania zaklęć dla zaklęć rzemieślników.

Jest to dozwolone niezależnie od tego, czy zbroja lub jakakolwiek z jej specjalnych broni, które są dostępne w ramach funkcji zbrojmistrza modelu zbroi, są natchnione, czy nie.

To z kolei oznacza, że ​​Rękawice Gromu w modelu zbroi Strażnika, które są rękawicami zbroi, a więc częścią Tajemnej Zbroi, mogą być używane przez zbrojmistrza jako ognisko rzucania zaklęć dla zaklęć rzemieślniczych, jednocześnie licząc się jako broń trzymana, umożliwiając sztuczny, aby bez problemu używać składników somatycznych. Jednak rzemieślnik nie może korzystać z tej specjalnej właściwości, jeśli trzyma coś, co uniemożliwiłoby mu wykonanie somatycznych składników ich zaklęć w obu rękach, nawet podczas noszenia tajemnej zbroi, na przykład trzymanie czegokolwiek, co nie jest jednym z jego narzędzie, w którym są biegli.