Czy dodajesz swój modyfikator umiejętności do obrażeń przy drugim ataku Soulknife?
Normalna walka dwoma broniami pozwala ci użyć dodatkowej akcji, gdy użyłeś swojej akcji do ataku . To mówi:
Nie dodajesz swojego modyfikatora umiejętności do obrażeń dodatkowego ataku, chyba że ten modyfikator jest ujemny.
Nowa podklasa Kocioł Tashy Soulknife ma funkcję, dzięki której możesz stworzyć ostrze energii i zaatakować nim, a to mówi:
Po zaatakowaniu ostrzem możesz wykonać atak bronią białą lub dystansową drugim psychicznym ostrzem jako dodatkową akcję w tej samej turze, pod warunkiem, że twoja druga ręka może go utworzyć. Kość obrażeń tego dodatkowego ataku wynosi 1k4 zamiast 1k6.
Wydaje mi się, że chociaż jest to podobne do walki dwoma broniami, to nie jest to samo i obowiązywałby normalny bonus do obrażeń. Czy mam rację?
Odpowiedzi
Nie dodawanie modyfikatora jest specjalną funkcją TWF.
Zasady dotyczące szkód mówią:
Atakując bronią, dodajesz do obrażeń swój modyfikator umiejętności - ten sam, który został użyty w rzucie ataku.
Zauważ, że nie ma wzmianki o tym, że jest to akcja ataku lub atak z akcją dodatkową. To jest ogólna zasada wykonywania ataku.
Z kolei dwie walki bronią mają określoną zasadę:
Nie dodajesz swojego modyfikatora umiejętności do obrażeń dodatkowego ataku, chyba że ten modyfikator jest ujemny.
Zasada ta jest specyficzna dla dwóch walk z bronią - to stwarza wyjątek od reguły na rolkach szkód.
Więc dodajesz swój modyfikator do obrażeń dodatkowego ataku akcji noża duszy, ponieważ nic w umiejętności nie jest sprzeczne z ogólną zasadą dodawania modyfikatora umiejętności do obrażeń.