Czy wiele stworzeń może całkowicie zablokować atak dystansowy, zapewniając całkowitą osłonę?
Pytam, ponieważ gramy na siatce i chociaż DMG str. 251 stwierdza, że 3 lub 4 linie zablokowane przez przeszkodę dają osłonę 3/4, jeśli atak nadal może dosięgnąć celu, nie mówi, co się stanie, jeśli atak nie może osiągnąć celu. Zakładam całkowitą ochronę, ale mogę się mylić. I tak jak w pytaniu, co by było, gdyby więcej niż jedna istota blokowała 3 lub 4 linie do celu. Czy stworzyłoby okładkę 1/2 (zgodnie z Kompendium porad Sage), okładkę 3/4, okładkę całkowitą czy coś innego? biorąc również pod uwagę, że tylko najlepszy stopień osłony jest stosowany, gdy istnieje więcej niż jedno źródło osłony, jeśli wiele stworzeń może kiedykolwiek stworzyć całkowitą osłonę.
Uważam, że to wszystko jest mylące.
dzięki za wytłumaczenie.
Odpowiedzi
Zwykle będzie to tylko 1/2 okładki.
Zobacz tę ilustrację:

Taki układ daje tylko czerwoną połowę osłony, ponieważ dwie linie po lewej stronie nie są zablokowane.
Istnieje układ, który może zapewnić 3/4 pokrycia.
Zobacz tę ilustrację:

Twierdzę, że takie rozwiązanie może zapewnić 3/4 pokrycia, w przeciwieństwie do połowy, ponieważ nie jest jasne, w jaki sposób ogólne zasady ochrony ubezpieczeniowej współdziałają z zasadami dotyczącymi siatki. Zadałem tutaj pytanie: Grając na siatce, czy to sytuacja 1/2 czy 3/4 osłony? Zaktualizuję tę odpowiedź, jeśli istnieje ostateczna odpowiedź na to ustalenie podana w tym pytaniu i odpowiedzi.