Ile rzeczy można trzymać i używać jednocześnie?

Jan 08 2021

Uczę się grać / DM, oglądam różne filmy online i eksperymentuję. Pojawił się jeden scenariusz, w którym byłbym wdzięczny za wyjaśnienie:

Sytuacja jest taka, że ​​ludzki czarodziej zszedł po schodach do ciemnego pokoju. Zabrali pochodnię ze ściany w pokoju powyżej, aw drugiej ręce niosą laskę. Schodzą do niższego pomieszczenia i znajdują na podłodze topór. Bohater mówi: „Podnoszę siekierę”. Moje pytanie brzmi: czy to oznacza, że ​​gracz trzyma teraz dwie rzeczy w jednej ręce? Nie wyobrażam sobie jakoś schować laskę w mojej szacie ... ani nie mogę trzymać latarki w zębach - pewnie, że prawdopodobnie udałoby mi się trzymać zarówno pochodnię, jak i siekierę lub jakąś inną kombinację dwóch rzeczy naraz, ale wątpię, czy byłbym bardzo biegły ... może postać przełącza laskę na rękę z pochodnią i używa swojej dominującej ręki do użycia topora?

Jak byś sobie z tym poradził jako DM? Po prostu machnij ręką? Zapytaj, gdzie gracz umieści pochodnię lub laskę? Albo zawołaj, że trzymają w jednej ręce pochodnię i laskę ... sprawdź zręczność, żeby zobaczyć, czy pochodnia nie spadła? A może po prostu przemyślam to?

Gdy akcja się rozwija, czarodziej rzuca zaklęcie z elementem somatycznym, pomimo posiadania trzech rzeczy w dwóch rękach ... następnie rzucają toporem (teraz tylko może mają dwie rzeczy w jednej ręce) i rzucają kolejne zaklęcie somatyczne składnik...

Czy jestem tutaj pedantyczny?

Odpowiedzi

18 DaleM Jan 08 2021 at 07:32

Tyle, na ile pozwala DM

I pamięta, żeby o tym pomyśleć. I troszczę się.

Ja osobiście mogę nosić wiele rzeczy w jednej ręce. Kilka toreb z zakupami, setki ziaren ryżu, dziesiątki szaszłyków do gotowania, niewielka ilość wody, a nawet różne rzeczy, takie jak łopata, kilof i grabie jednocześnie.

Jak bym sobie z tym poradził jako DM?

  • Pomachaj ręką? Czasami.
  • Zapytaj gracza? Czasami.
  • Wymusić czek? Nie - nie karzę graczy, ponieważ zapomnieli o czymś, co dla postaci byłoby rażąco oczywiste.
  • Przemyśl to? Czasami.
  • Nie zauważyłeś niespójności? Czasami.

Hej - jestem DM, nie muszę być konsekwentny; tego nie ma w zasadach.

W regulaminie jest to, że DM orzekał o wynikach działań bohaterów. Niektóre tabele troszczą się o tego rodzaju logistyczne drobiazgi, a inne nie, a niektóre czasami, a nie innym razem. To nie jest wada gry: to funkcja.

11 PhilB Jan 08 2021 at 12:21

Zgodnie z zapisanymi zasadami (RAW), to w zasadzie jedna rzecz na rozdanie. Tak więc, aby podnieść topór ręczny, czarodziej musi wsunąć swoją laskę (lub pochodnię !?) za pas lub coś podobnego, a aby rzucić zaklęcie, będzie musiał upuścić, odłożyć lub rzucić topór ręczny (lub laska / pochodnia) najpierw.

Właściwie to egzekwuję tego rodzaju rzeczy, ponieważ przebieg gry w D&D 5e dotyczy ekonomii akcji, a to, czy masz wystarczająco dużo wolnych rąk, aby coś zrobić, jest znaczącą częścią tej ekonomii akcji.

Praca nad sposobami radzenia sobie z tym i robienia wszystkich rzeczy jest sposobem rozgrywania tej gry. Broń, tarcze, komponenty zaklęć, ogniska, pochodnie, magiczne przedmioty - wszystkie te rzeczy mają znaczenie, jeśli chodzi o zarządzanie tym, jak twoja postać wykonuje zadania. Są wyczyny, które są kosztowne, mają w tym pomóc, co pokazuje, jak ważny jest ten pomysł w grze.

Na przykład mam postać, która wybrała ośmiornicę jako swojego chowańca. Musi wkładać go do kieszeni na kilka minut co pół godziny. W przeciwnym razie jeździ na jego ramionach. Ten wybór ma dwa główne powody. (1) Ośmiornica jest jedynym stworzeniem na liście w Find Familiar o rozmiarze Small, a nie Tiny. Więc jego nośność nie jest zmniejszona o połowę i jest zdolny do bardziej fizycznych działań; plus, chodzenie z ośmiornicą o wadze ponad 25 funtów na ramionach jest cudownie onieśmielające. (2) Ośmiornica może manipulować rzeczami swoimi mackami i używa jej do wspomagania swojej ekonomii akcji. Więc jeśli ma zajęte ręce i musi rzucić zaklęcie, może po prostu upuścić przedmiot i rzucić, a podczas tury chowańca może podnieść przedmiot i chwycić się go lub oddać mu. Podobnie, może podbiec do drzwi z bronią i tarczą i kazać ośmiornicy otworzyć mu drzwi. Takie rzeczy. Jest to koszt alternatywny, w przeciwieństwie do sowy czy czegoś podobnego, ale jest to niezwykle przydatne w kreatywnej zabawie.

Jako DM mogę dać trochę swobody, jeśli po prostu nosisz wszystkie rzeczy, zamiast próbować ich użyć. Więc w twoim przykładzie prawdopodobnie pozwolę czarodziejowi podnieść topór, trzymając laskę i pochodnię, i nosić wszystkie trzy; dowolne dwie w jednej ręce, a trzecią w drugiej. Ale tak naprawdę nie będzie walczył bez puszczenia jednego z przedmiotów i nadal musi mieć wolną rękę na rzucanie zaklęć z komponentami S i / lub M.

Zatem czarodziej, o którym mowa, może trzymać laskę i pochodnię w jednej ręce / ręce, a topór w drugiej. Widzi potwora, rzuca w niego toporem, uwalniając w ten sposób tę rękę (a ja mógłbym poprosić go o wykonanie testu zręczności DC10, aby nie upuścić pochodni). Następnie może użyć wolnej ręki, aby rzucić zaklęcie, a następnie przenieść pochodnię, aby mieć jedną rzecz w każdej ręce do dalszej aktywności. Jeśli laska jest magicznym celem, może to zmienić ekonomię dla części rzucającej zaklęcia.

3 Hobbamok Jan 08 2021 at 18:36

W szczególności w tym przypadku: biegłość nie ma znaczenia, prawda? [I nie ma RAW dla tej odpowiedzi]

Trzymanie pochodni jest tak proste, jak to tylko możliwe, a czarodziej nie będzie próbował niczego ZROBIĆ z tym toporem. Aka, tak naprawdę nie ma znaczenia, jak dziwnie / niezręcznie trzyma te rzeczy w dłoni, tylko latarka musi pozostać nieco pionowo.

Po prostu spróbuj trzymać w dłoni dwie rzeczy mniej więcej tego samego rozmiaru (duży młotek na siekierę lub łopatę i latarkę) w tym samym czasie. To jest bardzo łatwe. Jeśli chcesz rzucić wyzwanie graczowi: niech to zrobią. To "jeśli potrafisz to zrobić IRL twoja postać na pewno potrafi" jest nie tylko logicznie absolutnie wiarygodne (postać jest w końcu doświadczonym poszukiwaczem przygód i nawet najbardziej drażniący DEX czarodziej byłby w tym bardziej uzdolniony niż przeciętny z nas tutaj), I to zapewnia zabawną krótką przerwę.

Oczywiście nie jest to właściwe podejście do wszystkich sytuacji i grup, ale ilekroć to robiłem, była to zabawna i niezapomniana wycieczka.

2 Mathaddict Jan 09 2021 at 01:13

To zależy

Jeśli po prostu nosisz rzeczy, prawdopodobnie jest w porządku. Jeśli chcesz szturchnąć gracza, że ​​masz go na oku, możesz powiedzieć „Twoja laska i topór tworzą niezręczny pakiet, ale udaje Ci się nieść oba, trzymając pochodnię w drugiej ręce” lub „ Kiedy rzucasz zaklęcie, opierasz topór i laskę o ścianę ”. Jeśli walczysz, może to stać się problemem, ponieważ Twoja ekonomia akcji jest mierzona, a odkładanie rzeczy, podnoszenie ich i władanie przedmiotami to wszystko, o czym należy pamiętać. Więc kiedy rzucasz na inicjatywę, możesz zapytać: „Więc masz 3 rzeczy w swoich 2 rękach, czy będziesz je nosił w pakiecie, czy zamierzasz upuścić lub odłożyć jedną, aby móc używać innych ? ”

Jak już wspomniano, nie musisz być aż tak wielkim sędzią reguł, jeśli nie chcesz, ale z pewnością jest to właściwe, jeśli chcesz lub masz ku temu powód.

2 enkryptor Jan 09 2021 at 01:56

Trzymanie i używanie to nie to samo

Ale też nie ma ścisłego „limitu zliczania”. Zależy to od tego, o czym mówimy.

Zasady nie mówią, ile przedmiotów postać może trzymać w jednej ręce, więc DM ma tu kierować się zdrowym rozsądkiem. Istnieje jednak tekst gry o tym, ile rąk potrzebujesz, aby coś użyć . Nie jest to zbyt spójne, więc różni się w zależności od przypadku. Oto kilka przykładów:

  • potrzebujesz dwóch rąk, aby zaatakować bronią dwuręczną (PHB str.147)
  • potrzebujesz jednej ręki, aby zaatakować bronią jednoręczną (brak konkretnej strony, ale wiele tekstów gry tak zakłada, np. p195 "Walka na dwie bronie")
  • do trzymania tarczy potrzebujesz jednej ręki (str.144)
  • do załadowania broni jednoręcznej potrzebna jest jedna wolna ręka (str.146)
  • do wykonania komponentu somatycznego potrzebna jest jedna wolna ręka (PHB s. 203); możesz trzymać materialny komponent lub skupić się w tej dłoni, ale nic więcej
  • do wypicia eliksiru potrzebujesz wolnej ręki, prawdopodobnie jedna ręka wystarczy
  • potrzebujesz jednej wolnej ręki, aby przywołać Płomienne Ostrze (s. 242) lub stworzyć broń paktu (s. 107), a „za darmo” oznacza, że ​​nie nosisz niczego w tej dłoni
  • chociaż NIE potrzebujesz wolnych rąk, aby wykonać atak bez broni (str.195)

Mówiąc o twojej konkretnej sytuacji, czarodziej prawdopodobnie może nosić laskę i pochodnię w jednej ręce i topór w drugiej ręce, ale nie może atakować laską, ani nie może rzucić zaklęcia wymagającego składnika somatycznego.

Jako DM, jeśli czujesz potrzebę wyjaśnienia sytuacji, nie wahaj się zapytać „jak to robisz”:

- Podnoszę siekierę.
- Czy wkładasz go do plecaka, czy nosisz w dłoni?
- Wolę to nosić w dłoni.
- Jak ty to robisz?
- Używając mojej prawej ręki, w czym problem?
- Cóż, w dłoni trzymasz pochodnię, prawda?
- Tak, jestem ... OK, chcę chwycić laskę i latarkę w jedną rękę, aw drugiej trzymać topór. Czy mogę to zrobić?
- Myślę że możesz. Ale nie możesz tak atakować laską.
- Poczekaj, mam lepszy pomysł. Chcę zgasić pochodnię i włożyć ją do plecaka. Zamiast tego rzuciłem kantrip Light na moją laskę.