Czy Arcane Abeyance pozwala rzucić zaklęcie dłuższe niż jedna akcja w jednej akcji?

Jan 12 2021

Niedawno zrobiłem to w ramach mojej kampanii i to ... co najmniej potargało pióra DM.

Arcane Abeyance to tajemna tradycja na 10. poziomie dla Czarodzieja Chronurgii, która pozwala rzucającemu na skondensowanie zaklęcia 4 lub niższego poziomu w "mote":

Kiedy rzucasz zaklęcie, używając gniazda zaklęcia na 4. poziomie lub niższym, możesz skondensować magię zaklęcia w drobinkę. Zaklęcie jest zatrzymywane w czasie w momencie rzucenia i trzymane w szarym koraliku przez 1 godzinę. Ten koralik to Mały obiekt z AC 15 i 1 punktem wytrzymałości, który jest odporny na trucizny i obrażenia psychiczne. Kiedy skończy się czas trwania lub jeśli koralik zostanie zniszczony, znika w błysku światła, a zaklęcie zostaje utracone.

Istota trzymająca koralik może użyć swojej akcji, aby uwolnić zaklęcie, po czym koralik znika. Czar wykorzystuje twoją premię do ataku zaklęć i oszczędza DC, a zaklęcie traktuje stworzenie, które je wypuściło, jako rzucającego do wszystkich innych celów.

Podkreśl moje. Jak wynika z mojego profilu, jestem wielkim fanem wspaniale wyważonej Tiny Hut Leomunda . Następujące wydarzenia miały miejsce zeszłej nocy w naszej kampanii:

Ohydny, mocny czarodziej i drużyna stają twarzą w twarz z okropnym potworem z wieloma pazurami. Z inicjatywą 31 (ponieważ Chronurgy Wizard jest cudownie zbalansowany), Czarodziej uwalnia swoją wcześniej przygotowaną część Małej Chatki Leomunda i przywołuje półkulistą kopułę wewnątrz lochu, blokując wyjście z drużyną w środku.

Ponieważ Mała Chatka Leomunda pozwala na przechodzenie przedmiotów przez barierę, ale nie do środka, grupa zasypała na śmierć biednego potwora bez możliwości odpowiedzi, podczas gdy Czarodziej palił tęsknie fajkę. Potwór, który nie ma żadnych magicznych zdolności, marnuje swoje tury, kopiąc i próbując uciec, podczas gdy drużyna masakruje stworzenie we własnym domu.

Moje pytanie brzmi, czy powyższa sytuacja była legalna, RAW? Czy to naprawdę dozwolone i czy Arcane Abeyance pozwala na skrócenie czarów o długim czasie rzucania do jednej Akcji?

Odpowiedzi

3 ThomasMarkov Jan 12 2021 at 20:42

Tak, to działa.

Właściwie to właśnie doszedłem do tego wniosku kilka miesięcy temu. Na czacie napisałem :

Whoa, Chronurgy Wizard może stworzyć małą chatkę do szybkiego wydania .

Podkreśliłeś wszystkie prawidłowe zasady dotyczące funkcji Arcane Abeyance Czarodzieja Chronurgii. Jeśli poświęcisz trochę czasu, aby rzucić zaklęcie, zaklęcie zostanie następnie skondensowane w mote i może zostać uwolnione za pomocą tylko akcji :

Istota trzymająca koralik może użyć swojej akcji, aby uwolnić zaklęcie, po czym koralik znika.

Koralik zostaje zatrzymany w czasie w momencie uwolnienia energii zaklęcia, gotowy do uwolnienia przez tego, kto go trzyma, wykorzystując tylko swoją akcję, aby to zrobić.

Więc tak, to pozwala na szybkie uwolnienie małej chatki , a także mojego ulubionego natychmiastowego zaklęcia, Wieży Galdera (zwykle 10 minut):

Wyczarujesz dwupiętrową wieżę wykonaną z kamienia, drewna lub podobnych odpowiednio wytrzymałych materiałów.