Czy Echo Knight's Echo może kiedykolwiek zawieść rzut obronny?
W niespodziewanym obrocie wydarzeń sformułowanie Echo Knight's Echo nadal powoduje zamieszanie.
Opis Echo stwierdza, co następuje:
Jeśli [Echo] musi wykonać rzut obronny, wykorzystuje premię do rzutu obronnego do rzutu obronnego.
Zdecydowana konsensus jest, że Echo Echo Rycerski jest nie istota , jak to jest po prostu „obraz”. Każde zaklęcie lub umiejętność wymagające rzutu obronnego, o ile wiem, atakuje stwory . Weźmy na przykład zaklęcie Fireball.
Każde stworzenie w promieniu 20 stóp Sfery pośrodku tego punktu musi wykonać rzut obronny zręczności. Cel otrzymuje 8k6 obrażeń od ognia przy nieudanym zapisie lub połowę obrażeń przy udanym zapisie.
Echo nie jest stworzeniem, dlatego nigdy nie może otrzymać obrażeń od Fireball. Czy są jakieś rzuty obronne, których Echo może faktycznie zawieść?
Po przejrzeniu sformułowania dotyczącego kilku zdolności i zaklęć potworów, drapię się po głowie, sprawdzając, czy postać nastawiona na zniszczenie Echa naprawdę ma jakieś opcje oprócz zwykłego uderzenia go za pomocą akcji ataku.
Odpowiedzi
Oczywiście może to zawieść rzuty oszczędnościowe
Jeśli nie może zawieść rzutu obronnego, nie określiłby cytowanego tekstu:
Jeśli [Echo] musi wykonać rzut obronny, wykorzystuje premię do rzutu obronnego do rzutu obronnego.
Fakt, że przewiduje się sytuację, w której trzeba wykonać rzut obronny, oznacza, że może ona spowodować, i zawiedzie, rzuty oszczędnościowe.
Ok ... ale to nie odpowiada na moje pytanie
Twoje pytanie jest takie, że Echo nie jest stworzeniem. To jest wyzwanie ramowe dla tego założenia w twoim pytaniu. Jak argumentowałem w mojej odpowiedzi na powiązane pytanie , Rycerz Echa jest stworzeniem:
Po pierwsze, istota nie jest ściśle zdefiniowanym terminem w grze . Ponieważ D&D 5e używa języka naturalnego w przeciwieństwie do języka ściśle określonego, musimy dowiedzieć się, czy można powiedzieć, że „chodzi jak kaczka”.
Ale mamy kilka wskazówek, że należy go traktować jako stworzenie:
- Ma AC i Punkty Wytrzymałości, więc można go trafić i wejść w interakcję
- Ma wyraźną odporność na wszystkie warunki
Drugi punkt jest ważny, ponieważ warunki są opisane jako ( wyróżnienie moje ):
Warunki zmieniają zdolności istoty na różne sposoby [...].
Jeśli nie jest liczona jako istota, nie musi mieć określonej odporności, ale tak, więc musi być zdolna do bycia celem w warunkach. Ergo jest stworzeniem i podlega wpływowi wszystkiego, czym są stworzenia.
Ponieważ zgodnie z zasadami jest to istota, może wykonać wszystkie rzuty obronne, które są w stanie wykonać i nie udać się.
Ale co, jeśli nie zgodzę się, że to istota?
Mechanicznie, dla celów kuli ognia, nie ma to znaczenia. Tekst zaklęcia ma również ten akapit:
Ogień rozprzestrzenia się po rogach. Zapala łatwopalne przedmioty w obszarze, które nie są noszone ani przenoszone.
Jeśli nie jest stworem, z pewnością jest obiektem (ponieważ ma punkty życia). Nie jest noszony ani noszony. Więc czy jest łatwopalny?
Nie mówi, że nie jest łatwopalny, a większość przedmiotów jest łatwopalna, więc bycie niepalnym jest rzeczą wyjątkową i dlatego musiałoby być określone w zasadach jako wyjątek, a tak nie jest.
Dlatego Echo jest łatwopalne i jest automatycznie podpalane przez ognistą kulę. Podpalenie powoduje obrażenia od ognia, a minimalna możliwa ilość obrażeń od podpalenia to 1 hp obrażeń. Przypadkowo, to jest dokładnie tyle HP, ile ma Echo, a zatem kula ognia niszczy wszelkie Echa, które znajdują się w jego obszarze.
Ale mówi, że to „obraz” ?!
To, że coś jest obrazem, nie oznacza, że jest niepalne. Folia azotynowa zawiera obrazy i jest z pewnością łatwopalna. Obraz w ramce jest obrazem iz pewnością jest również łatwopalny.
Prawdopodobnie otrzymuje obrażenia od kuli ognia .
Oto zdanie, które nie pojawia się w zaklęciu kuli ognia :
Rzeczy, które nie są stworzeniami, nie odnoszą obrażeń.
Echo wyraźnie zachowuje się pod pewnymi względami jak stworzenie. Na przykład można go zaatakować, otrzymać obrażenia i wykonać rzuty obronne. Fireball wchodzi w interakcję ze stworzeniami w swoim zasięgu, wysadzając je w powietrze, co zmusza je do wykonania rzutu obronnego i zadaje im obrażenia. Z Echo można wchodzić w interakcje w ten sposób.
Wbrew temu, co wydaje się być popularne na tej stronie, zasady D&D nie dzielą świata na precyzyjnie zdefiniowane i oznaczone kategorie, a następnie określają silnie typizowane interakcje między nimi. To, czy coś „jest stworzeniem”, zależy od tego, dlaczego o to pytamy.
Fireball nie precyzuje, że wpływa na Echa, ponieważ (1) nie istniały, gdy zostało napisane, a (2) 5e ma na celu uzyskanie prostych, czytelnych opisów zaklęć, zamiast próbować wyczerpująco omawiać przypadki skrajne. Właściwie nie mówi, czy to na nich wpływa, czy nie, ale daj spokój, mają punkty życia i zapisy z Zręczności. Podejmij rozsądną decyzję.