Czy mogę użyć reguł celowania obszarowego, aby Uwikłać cel oddalony ode mnie o 100 stóp?

Nov 24 2020

Splątanie to zaklęcie o zasięgu 90 stóp. Ale jego brzmienie ...

Chwytanie chwastów i winorośli wyrasta z ziemi na powierzchni 20 stóp kwadratowych, zaczynając od punktu w zasięgu.

Czy mogę zorientować kwadrat tak, aby wskazywał bezpośrednio ode mnie, obejmując przestrzeń 20x20, która może obejmować stworzenie oddalone ode mnie o 105 stóp?

Odpowiedzi

1 ThomasMarkov Nov 24 2020 at 02:03

To zależy od DM.

Warto zauważyć, że kwadratowy obszar działania nie jest zdefiniowany w Podręczniku gracza . Większość kształtów obszarów z efektami ma jasne i precyzyjne definicje punktów ich pochodzenia. Nie mamy nic na plac .

Mamy więc dwa możliwe orzeczenia DM.

1. Punktem wyjścia jest środek.

Jeśli DM mówi, że punktem początkowym jest środek kwadratu, wtedy najdalszy obszar naszego splątania, który może działać, znajduje się 100 stóp dalej. To orzeczenie byłoby zgodne z tym, jak działają sfery.

Spowodowałoby to splątanie zgodne ze sformułowaniem smaru zaklęć , który mówi:

Gładki smar pokrywa ziemię na powierzchni 10 stóp kwadratowych wyśrodkowanych w punkcie w zasięgu

2. Punkt początkowy może być dowolną częścią kwadratu.

Ponieważ w splątaniu brakuje „wyśrodkowanego” języka znajdującego się w smarze , rozsądne byłoby przyjęcie zasady, że punktem początkowym może być dowolna część kwadratu. W takim przypadku nasza splątanie może wpływać na obszar do 110 stóp dalej.

Tak czy inaczej, wiemy, że możemy mieć wpływ jakiś obszar przeszłości przedziale 90 stóp, ze względu na reguły Czarowanie który mówi:

Po rzuceniu zaklęcia jego efekty nie są ograniczone zasięgiem, chyba że opis zaklęcia mówi inaczej.