Dlaczego drugi atak Soulknife nie jest walką dwoma broniami?
Znam pytanie. Czy dodajesz swój modyfikator umiejętności do obrażeń przy drugim ataku Soulknife? z odpowiedzią „Tak, bo to nie jest walka dwoma broniami”. To nie jest „ jeśli” , ale dlaczego .
Niedawno napotkałem ten problem podczas grania w Soulknife i prawie cała moja grupa mówiła: „jest w zasięgu ręki, to walka dwoma broniami, ponieważ dosłownie używasz dwóch ostrzy, to nie powinno mieć zastosowania”.
Dlaczego drugie ostrze Soulknife nie byłoby uważane za walkę z dwiema broniami, podczas korzystania z dodatkowej akcji, aby użyć drugiego ostrza?
Czy to dlatego, że oba nie są trzymane w tym samym czasie, czy coś w tym rodzaju? Jakaś gra słów na drugim i dwa to nie to samo słowo? Naprawdę nie rozumiem, dlaczego dwie bronie to nie dwie walki.
Czy mam rację, zakładając, że jeśli drugie ostrze nie jest uważane za walczące dwoma broniami, to wygląda tak:
Pierwsze ostrze : rzut ataku 1k20 + prof + mod; Rzut na obrażenia 1k6 + mod
Drugie ostrze : rzut ataku 1k20 + prof + mod; Rzut na obrażenia 1k4 + mod
Nie jestem Anglikiem, więc może ucieka mi coś kluczowego i oczywistego.
Odpowiedzi
Walka na dwie bronie to specyficzna sprawa
Funkcja Soulknife stwierdza:
[...] Po zaatakowaniu ostrzem możesz wykonać atak bronią białą lub dystansową z drugim psychicznym ostrzem jako dodatkową akcję w tej samej turze [...]
W międzyczasie Walka dwoma broniami stwierdza:
[...] Kiedy wykonujesz akcję Ataku i zaatakujesz lekką bronią do walki wręcz, którą trzymasz w jednej ręce, możesz użyć akcji dodatkowej, aby zaatakować inną lekką bronią do walki wręcz, którą trzymasz w drugiej ręce . […]
TWF to specyficzny manewr i specyficzna rzecz, którą możesz zrobić tylko wtedy, gdy zostaną spełnione określone warunki (wykonanie akcji Ataku i wykonanie ataku lekką bronią do walki wręcz trzymaną w jednej ręce, a później inną lekką bronią do walki wręcz w drugiej) . Funkcja Soulknife to nie to samo. Gdyby tak było, wyraźnie by to stwierdziło. W rzeczywistości jest bardziej podobny do funkcji sztuk walki mnicha:
[...] Kiedy używasz akcji Ataku z nieuzbrojonym ciosem lub bronią mnicha w swojej turze, możesz wykonać jeden atak wręcz jako akcję dodatkową. […]
Ani sztuki walki, ani Soulknife nie są walką na dwie bronie, ponieważ TWF to zupełnie oddzielna funkcja / umiejętność z własnymi zasadami. Gdyby coś użyło walki dwoma broniami lub zmodyfikowało to w jakiś sposób, byłoby to wyraźnie określone. Styl walki dwoma broniami i festyn dwóch żołnierzy robią dokładnie to:
Kiedy walczysz na dwie bronie, możesz dodać swój modyfikator umiejętności do obrażeń zadawanych drugim atakiem.
[...] Możesz walczyć na dwie bronie, nawet jeśli jednoręczna broń do walki wręcz nie jest lekka. […]
Oba wyraźnie wspominają o walce dwoma broniami i o tym, jak ją modyfikują. Soulknife nawet nie wspomina o tej funkcji, ponieważ jest całkowicie oddzielna. Innym sposobem wyrażenia, że jest to zupełnie inna zasada (dzięki Ryanowi C. Thompsonowi ), jest to, że Soulknife może nadal używać swojego dodatkowego ataku, nawet jeśli nie istniały zasady dotyczące walki dwoma broniami.
Walka na dwie bronie jest dostępna dla każdego.
TWF to zasada, która jest nadawana każdej postaci, bez względu na jej klasę , więc kiedy wykonujesz dodatkowy atak akcji za pomocą reguły TWF, bez określonej cechy klasy, nie dodajesz modyfikatora umiejętności do obrażeń akcji dodatkowej atak.
Psychic Blades jest dostępne tylko dla Soulknife Rogue
Psychic Blades to wyjątkowa umiejętność, która rządzi się swoimi prawami. Jest to zupełnie inna akcja bonusowa niż ta, którą wszyscy otrzymują za pośrednictwem TWF . Zasady akcji bonusowych mówią:
Akcję bonusową możesz wykonać tylko wtedy, gdy specjalna zdolność, zaklęcie lub inna cecha gry stwierdza, że możesz zrobić coś jako akcję bonusową. W przeciwnym razie nie masz do wykonania dodatkowej akcji.
Każdy otrzymuje TWF, tylko łotrzykowie Soulknife otrzymują Psychic Blades.
Psychic Blades to specyficzna cecha łotrzyków Soulknife, która zapewnia kilka korzyści. Obejmuje to nową akcję bonusową, która jest podobna, ale różni się od tej zapewnianej przez walkę dwoma broniami , która jest dostępna dla wszystkich postaci. Zasady jednego nie dotyczą drugiego.
Psychic Blades różni się pod wieloma względami od walki dwoma broniami:
- Modyfikuje akcję Ataku, zamiast używać tej akcji jako warunku wstępnego (tj. Zamanifestowanie ostrza jest częścią tej akcji);
- Postać musi mieć wolną rękę na każde ostrze, które chce zamanifestować;
- Psychiczne ostrza mają stałe kości obrażeń (odpowiednio 1k6 i 1k4) i zadają obrażenia psychiczne;
- Zarówno atak podstawowy, jak i pomocniczy mogą być atakami wręcz lub dystansowymi (nie ma ograniczenia na pierwszym z nich, a bonusowy atak wyraźnie mówi, że możesz wykonać atak wręcz lub dystansowy);
- Drugi atak nie jest modyfikowany tak, że nie dodaje modyfikatora umiejętności łotrzyka do zadawanych obrażeń.
Te dwa ataki są oddzielne, a twoja interpretacja tego, jak ich ataki i obrażenia byłyby wykonane, jest poprawna.
Posiadanie dostępu do Psychic Blades nie oznacza, że nie możesz używać dwóch broni, jeśli chcesz. Nadal możesz nosić dwie zwykłe, lekkie bronie do walki wręcz i normalnie używać dwóch broni - wliczając w to nie dodawanie modyfikatora umiejętności do obrażeń przy drugim, dodatkowym ataku akcji.
Moje odczytanie obu zasad sugeruje nawet, że możesz połączyć te dwa w ograniczony sposób, ponieważ podstawowy atak Psychicznych Ostrzy jest częścią akcji Ataku, a samo ostrze jest lekką bronią do walki wręcz. Łotrzyk Soulknife z krótkim mieczem może zamanifestować główne psychiczne ostrze w wolnej ręce, wykonać z nim atak wręcz, a następnie użyć swojej dodatkowej akcji, aby wykonać regularny atak z dwoma broniami z krótkim mieczem w drugiej ręce. Jeśli tak, łotrzyk nie dodałby swojego modyfikatora umiejętności do obrażeń drugiego ataku, ponieważ używałby zasady walki dwoma broniami, a nie dodatkowej akcji zapewnianej przez Psychiczne Ostrza.