Jakie efekty pojawiają się podczas korzystania z Magic Jar? [Zamknięte]

Dec 21 2020

Jest podobne pytanie dla 3.5e, gdzie odpowiedź brzmi „bez odpowiedzi”, ale mam nadzieję, że w 5e jest coś innego.

Aby ustawić przykładową scenę: Jesteś Czarownikiem Smoczego Rodu ze Smoczą Odpornością . Jesteś także Czarodziejem Ostrzy i aktywowałeś Pieśń Ostrzy . Masz dwa dostrojone przedmioty . Spróbuj rzucić Haste i niewidzialność na siebie. Bard dał ci inspirację . Zostałaś przestraszony przez wroga, ale już oczarowała je z powrotem. Kontynuujesz używanie Magic Jar na losowym goblinie.

Co jest przenoszone? A co by było, gdybyś zrobił to wszystko jako goblin, a potem wrócił do własnego ciała? Czy skutki wpływają na ciało czy „duszę”?

Odpowiedzi

1 KaranShishoo Dec 21 2020 at 12:51

Magic Jar to zazwyczaj jedno z tych zaklęć, które nie są jasne, jak wszystkie jego efekty współdziałają z mechaniką gry. Z tego, co to wyjaśnia, chociaż wiemy

Kiedy już zdobędziesz ciało istoty, będziesz nad nim panować. Twoje statystyki gry są zastępowane statystykami stwora, ale zachowujesz swoje nastawienie oraz wyniki Inteligencji, Mądrości i Charyzmy. Zachowujesz korzyści wynikające z własnych cech klasowych. Jeśli cel ma jakieś poziomy klas, nie możesz użyć żadnej z jego cech klasowych

Teraz przez RAW, ponieważ Smocza Odporność jest cechą klasową, nadal możesz skorzystać z jej efektów, nawet jeśli tak jest

Kiedy magia przepływa przez twoje ciało, powoduje pojawienie się fizycznych cech twoich przodków smoków. Na 1. poziomie twój maksymalny punkt życia wzrasta o 1 i ponownie o 1, gdy zdobywasz poziom w tej klasie.

Niektóre DM prawdopodobnie nie pozwolą ci uzyskać tego efektu, ponieważ przypuszczalnie jest on przywiązany do twojego ciała

Pieśń Ostrzy to kolejna cecha klasowa i ponownie dzięki RAW będziesz mieć do niej dostęp i jej efekty, gdy używasz magicznego słoika, pod warunkiem, że nadal będziesz przestrzegać jego ograniczeń, „ że nie nosisz średniej lub ciężkiej zbroi ani nie używasz tarczy ”.

Zasady nie są jasne, co liczy się jako dostrojenie w odniesieniu do kombinacji ciała / duszy, istnieje tutaj akceptowana odpowiedź, która stwierdza, że ​​kiedy używasz magicznego słoika, nie zyskujesz cech ciała, które posiadasz, ale nie wspomina o stanie Twoje poprzednie dokumenty.

Jeśli chodzi o pośpiech i niewidzialność w zależności od tego, jak zaklęcia mają działać, powiedziałbym, że żaden z efektów nie powinien zostać przeniesiony. (Nie ma sztywnych i szybkich zasad, które to mówią, po prostu zrobiłbym to jako DM)

Przechodząc do zaczarowanych i przerażonych warunków, zostawiłbym to waszemu DM, ponieważ znowu nie ma na to żadnych reguł. Osobiście powiedziałbym, że nadal byłbyś przerażony swoim wrogiem (i nie mógłbyś użyć magicznego słoika, aby się do niego zbliżyć) i że wróg byłby oczarowany ciałem, w którym byłeś, kiedy go oczarowałeś, a nie twoim nowym ciałem, chyba że możesz przekonaj ich, że jest inaczej