Karty Przygód i Pióro, Odkupiony?

Dec 04 2020

Krótka wersja:

Jeśli rzucę kartę przygody na jedno z moich stworzeń, mając Pióro, Odkupione na polu bitwy, czy muszę zwrócić tę kartę na rękę? Czy mogę zostawić to na wygnaniu?

Długa wersja:

Karty Przygód, użyjmy Faerie Guidemother , pozwalają na wygnanie karty po rzuceniu przygody, a później rzucenie jej z wygnania.

Kompleksowe zasady:

715.3d Zamiast rzucać zaklęcie rzucone jako Przygoda na cmentarz właściciela podczas rozpatrywania, kontroler go wygania. Dopóki ta karta pozostaje wygnana, gracz może ją rzucić. W ten sposób nie można jej użyć jako Przygody, chociaż inne efekty, które pozwalają graczowi ją rzucić, mogą pozwolić graczowi na rzucenie jej jako Przygody.

Pióro, Odkupiony ma następujący tekst:

Za każdym razem, gdy rzucasz zaklęcie natychmiastowe lub zaklęcie magiczne, które jest skierowane przeciwko stworzeniu, które kontrolujesz, wygnaj tę kartę, zamiast umieszczać ją na swoim cmentarzu w trakcie rozpatrywania. Jeśli to zrobisz, zwróć go do ręki na początku następnego kroku końcowego.

Ponieważ oba są efektami zastępczymi, czy ma znaczenie sposób wygnania karty za Pióro? Czy mogę wybrać sposób przeniesienia karty? tj. czy mogę zostawić Faerie Guidemother na wygnaniu, czy też mogę wziąć ją do ręki?

Odpowiedzi

9 Andrew Dec 04 2020 at 07:56

Krótka odpowiedź:

Możesz to zrobić, swój wybór, ale musisz wybrać, czy zamierzasz go zwrócić Piórem, czy wygnać, jak podczas przygody, gdy zaklęcie jest wygnane, nie możesz mieć ciasta i też go zjeść.

Długa odpowiedź:

Reguła 715.3d tworzy efekt zastępczy, gdy rozpatrywany jest moment / czary, podobnie jak tekst Pióra. Podobnie jak większość innych efektów zastępczych, gracz może wybrać kolejność ich zastosowania, z pewnymi ograniczeniami. Te ograniczenia są objęte regułą 616.1 z Przepisów kompleksowych :

616.1 Jeśli dwa lub więcej efektów zastępczych i / lub zapobiegających próbuje zmienić sposób, w jaki zdarzenie wpływa na obiekt lub gracza, kontroler obiektu, na który ma wpływ (lub jego właściciel, jeśli nie ma kontrolera) lub gracz, którego to dotyczy, wybiera jeden do zastosowania, zgodnie z kroki wymienione poniżej. Jeśli dwóch lub więcej graczy musi dokonać tych wyborów w tym samym czasie, wybory dokonywane są w kolejności APNAP (patrz zasada 101.4).

616.1a Jeżeli którykolwiek z efektów zastępczych i / lub zapobiegawczych jest efektami samozastępczy (patrz przepis 614.15), jeden z nich musi być wybrany. Jeśli nie, przejdź do przepisu 616.1b.

616.1b Jeżeli którykolwiek z efektów zastępczych i / lub zapobiegawczych zmieniłby się, pod którego kontrolą obiekt miałby wejść na pole bitwy, jeden z nich musi zostać wybrany. Jeśli nie, przejdź do przepisu 616.1c.

616.1c Jeżeli którykolwiek z efektów zastąpienia i / lub zapobiegania spowodowałby, że obiekt stałby się kopią innego obiektu w momencie wejścia na pole bitwy, jeden z nich musi zostać wybrany. Jeśli nie, przejdź do przepisu 616.1d.

616.1d Można wybrać dowolny z odpowiednich efektów zastępczych i / lub zapobiegawczych.

Efekty nie są efektami samozastępczy (616.1a), nie zmieniają kontroli nad obiektem wchodzącym na pole bitwy (616.1b) i nie powodują, że obiekt wchodzący na pole bitwy staje się kopią innego obiektu (616.1c) więc 616.1d jest tym, co ma zastosowanie, czyniąc go twoim wyborem.

Feather ma 2 orzeczenia w sprawie Gatherer, które brzmią tak, jak mają tutaj zastosowanie, pierwsze:

Jeśli efekt natychmiastowego lub czarodziejskiego zaklęcia nakazuje ci wygnanie go lub umieszczenie w innym miejscu, nie zostanie on umieszczony na twoim cmentarzu ani wygnany za pomocą efektu Pióra, więc nie zwrócisz go do ręki.

Mowa tu o zaklęciach takich jak Cyclical Evolution , View From Above czy Redeem the Lost . Tekst na tych kartach mówi ci, żebyś położył kartę gdzieś jako część efektu. Cykliczna ewolucja zostanie zawieszona na wygnaniu, gdy zostanie rozpatrzona, widok z góry i odkup zagubionych mogą już być w twojej ręce, jeśli spełnisz ich warunki, a jeśli nie, zostaną wysłane na twój cmentarz, a Feather może ich złapać. To nie jest to, co dzieje się z zaklęciami Przygody, gdyby tak było, każda przygoda musiałaby mówić „Wygnanie [pół imię przygody], dopóki pozostaje wygnany, możesz rzucić [pół imię stwora] z wygnania”. na tym.

Drugi to ten, który ma zastosowanie:

Jeśli inny efekt zastępczy nakazuje ci wygnanie zaklęcia natychmiastowego lub czarodziejskiego, takiego jak Dreadhorde Arcanist lub słowo kluczowe flashback, możesz najpierw zastosować efekt zastępczy Feather. Jeśli to zrobisz, opóźniona aktywowana zdolność Pióra zwróci tę kartę na twoją rękę.

Ta reguła tak naprawdę po prostu stosuje zasady 616.1, jak wyjaśniono powyżej, ponieważ istnieją 2 efekty zastępcze, które nie należą do żadnego ze specjalnych przypadków, które muszą być wybrane jako pierwsze, gracz może wybrać, co chce. W drugiej części pytania musisz wybrać, który efekt zastosujesz na bieżąco, a drugi efekt zastępczy w ogóle nie będzie obowiązywał. Przygoda wygnana za pomocą efektu zastępczego Pióra nie może zostać rzucona z wygnania, przygoda wygnana zgodnie z zasadą 715.3d nie powróci do twojej ręki z powodu Pióra. O ile nie zamierzasz natychmiast rzucić stwora, użycie efektu Pióra jest prawdopodobnie lepszym wyborem, ponieważ będziesz mieć możliwość ponownego użycia jednej z nich z ręki.


Na marginesie, efekt samozastępowania byłby czymś w rodzaju finałowego cyklu zaklęć, w którym mówi się „jeśli X wynosi 10 lub więcej”, gdzie warunek aktywacji i zamiana są zapisywane jako część efektu, który zastępują.

Jeśli zauważysz to w MTG Arena i nie daje ci to wyboru, istnieje ustawienie rozgrywki, które nakazuje grze automatyczne wybieranie kolejności efektu zastępczego, wyłączenie tego pozwoli ci samemu wybrać, który z nich zastosować.