Limity przewijania pisowni z wieloklasowością
Mam druida z umiejętnością rzucania zaklęć poziomu 5. Jeśli nadam temu druidowi kilka klas na kapłana poziomu 1, w teorii powinienem być w stanie czytać i używać wszelkich zwojów duchownych.
Ale w DMG (strona 200) jest napisane
Jeśli zaklęcie znajduje się na liście zaklęć twojej klasy, ale ma wyższy poziom niż normalnie możesz rzucić, musisz wykonać test umiejętności, używając zdolności rzucania zaklęć, aby określić, czy rzucasz je pomyślnie. ST wynosi 10 + poziom zaklęcia. W przypadku niepowodzenia testu zaklęcie znika ze zwoju bez żadnego innego efektu.
Oto zagadka, gdybym miał użyć zwoju kapłana poziomu 5 (jak Hallow) Ponieważ mogę normalnie rzucać zaklęcia poziomu 5 (nawet niektóre zaklęcia kleryka z powodu mojego druidowskiego kręgu) Czy musiałbym to sprawdzić, ponieważ jestem kapłanem poziomu 1, czy też reguły oznaczają to, co dosłownie mówią tutaj, że dopóki czar nie jest powyżej poziomu, który mogę normalnie rzucić, nie muszę sprawdzać. Czy jest jakaś dodatkowa reguła wyjaśniająca, której mi brakuje, czy też jest to coś z natury niejasnej, o czym DM musiałby zdecydować?
Odpowiedzi
Musisz wykonać test umiejętności.
Zasada w DMG (strona 200), którą zacytowałeś, ma rozwiązanie (moje wyróżnienie):
Jeśli zaklęcie znajduje się na liście zaklęć twojej klasy, ale ma wyższy poziom niż normalnie możesz rzucić , musisz wykonać test umiejętności, używając zdolności rzucania zaklęć, aby określić, czy rzucasz je pomyślnie. ST wynosi 10 + poziom zaklęcia. W przypadku niepowodzenia testu zaklęcie znika ze zwoju bez żadnego innego efektu.
Spójrz na zasady wieloklasowości także w PHB (strona 164) (moje wyróżnienie ):
Jeśli masz więcej niż jedną klasę rzucającą zaklęcia, ta tabela może dać ci miejsca na zaklęcia na poziomie wyższym niż te, które znasz lub możesz przygotować . Możesz użyć tych miejsc, ale tylko do rzucania zaklęć niższego poziomu.
Tutaj, ponieważ masz dwie różne listy zaklęć (które w tym przypadku mogą się pokrywać):
- Lista druida, którą znasz i potrafisz przygotowywać zaklęcia do 5 poziomu
- Listę kapłana, znasz i potrafisz przygotowywać zaklęcia do 1 poziomu
Ponieważ całkowity poziom to 10 (lub 11 \$^1\$), masz wolne miejsca na 5-te zaklęcia, ale możesz rzucać tylko te 1-szego poziomu z listy kapłana . Jeśli spróbujesz rzucić zaklęcie Kleryka na poziomie wyższym niż 1 ze zwoju, zastosowanie mają oświecone części reguły rzucania ze zwoju: zaklęcie jest na twojej liście klas, ale ma wyższy poziom niż ten, który możesz zwykle obsadzany jako duchowny , a nie postać na poziomie 10 (lub 11).
Weźmy na przykład zwój z Daylight : jest to zaklęcie trzeciego poziomu i należy do list kapłanów i druidów. Możesz zdecydować, której klasy użyjesz do przeczytania tego zwoju: jako druid nie masz możliwości wykonania testu umiejętności, podczas gdy jako duchowny zaklęcie trzeciego poziomu przekracza twoje maksimum, a następnie musisz wykonać test umiejętności.
Kolejna interesująca kwestia dotyczy rzucania zaklęcia na wyższym poziomie :
Kiedy czarodziej rzuca zaklęcie, używając gniazda wyższego poziomu niż czar, zaklęcie przyjmuje wyższy poziom dla tego rzucenia.
Nie jest to sprzeczne z powyższą zasadą, ponieważ sformułowanie wyższy poziom niż normalnie można rzucić nie ma tutaj zastosowania: w przypadku OP postać nie może normalnie rzucać (tj. Przygotowywać i rzucać ) czarów Cleric 5 poziomu, ale tylko 1 poziomu te korzystające z gniazda 5 poziomu. Zasada ta odnosi się do szczególnych przypadków, gdy sprawy skuteczne rzucania (np 3. poziom Counterspell Przeciwko uprawniona 5th poziom Fireball ).
\$^1\$ W zależności od twojego poziomu Druida, kiedy zdecydowałeś się na wieloklasę.
Tak, musisz zrobić czek
Musisz indywidualnie traktować każde zaklęcie, które próbujesz rzucić ze zwoju.
Na przykład Hallow, jest to zaklęcie na wyższym poziomie, niż byłbyś w stanie rzucić jako kapłan poziomu 1. Na tym poziomie możesz rzucać tylko czary kleryka poziomu 1. W związku z tym musisz wykonać test umiejętności.
Gdybyś próbował rzucić coś w rodzaju lepszego przywracania, nie musiałbyś robić testu, ponieważ możesz już rzucić to zaklęcie.