W jaki sposób magiczny kamień współdziała ze stylem walki Walka bronią rzucaną?

Nov 27 2020

Gram Ranger z funkcją Extra Attack i stylem walki rzucana bronią. Mam worek (produkt homebrew), który pozwala mi narysować i rzucić magiczny kamień (o smaku rzepy); cantrip jest rzucany na kamienie. Myślę, że ustaliłem, że miałbym trzy ataki (2 z moją akcją dzięki dodatkowemu atakowi i 1 z moją dodatkową akcją dzięki walce z dwoma broniami). Walka bronią rzucaną pozwala mi rysować jako część ataku.

Czy dodatkowy atak zadaje obrażenia obuchowe 1k6 + modyfikator mądrości , jak zwykle w przypadku magicznego kamienia ? A może tylko 1k6 ze względu na zasady walki dwoma broniami?

Odpowiedzi

3 Medix2 Nov 27 2020 at 11:01

Walka na dwie bronie wymaga lekkiej jednoręcznej broni białej, której kamienie nie są

[...] Kiedy wykonujesz akcję Ataku i zaatakujesz lekką bronią do walki wręcz, którą trzymasz w jednej ręce, możesz użyć akcji dodatkowej, aby zaatakować inną lekką bronią do walki wręcz, którą trzymasz w drugiej ręce . […]

Nic nie mówi, że kamienie są uważane za lekkie lub że są bronią białą, w rzeczywistości służą do wykonywania ataków zaklęciami, a nie ataków bronią. W związku z tym nie można ich używać w walce na dwie bronie. Nawet jeśli masz atut Dual Wielder, nadal nie będą działać:

[...] Możesz walczyć na dwie bronie, nawet jeśli jednoręczna broń do walki wręcz nie jest lekka. […]

To nadal wymaga użycia jedną ręką broni białej, które nie są kamienie (nie jest proca można korzystać z kamieni).


Osobiście uważam, że zaklęcie magicznego kamienia nie używa nawet akcji Ataku

Uważam, że rzucanie kamieniami wymaga własnej unikalnej akcji, a nie akcji Ataku. Uważam, że tak właśnie jest, ponieważ wykonuje atak zaklęciem i nie wspomina wyraźnie o akcji ataku, jak robią to inne funkcje; na przykład Promienisty Pocisk Słońca Mnicha Duszy Słońca:

Zyskujesz nową opcję ataku, której możesz użyć podczas akcji Ataku. Ten specjalny atak to dystansowy atak zaklęciem o zasięgu 30 stóp [...]

Z tego powodu zaklęcie nie może korzystać z dodatkowego ataku, ponieważ wymaga akcji ataku:

[...] Możesz zaatakować dwa razy zamiast jednego, ilekroć wykonujesz akcję Ataku w swojej turze. […]

Oczywiście , każdy GM może inaczej rządzić i sprawić, by kamienie faktycznie używały akcji Ataku, dzięki czemu kwalifikują się do Dodatkowego Ataku, chociaż nie zmieniłoby to faktu, że kamienie nie są lekkimi broniami do walki wręcz.


Dlatego Dodatkowy Atak nie działa z magicznym kamieniem, ponieważ nie używa on akcji Ataku. Atak jest działanie również wymagana Dwa walki bronią, więc nie można zastosować, a nawet jeśli kamienie nie używać działania Atakują nadal nie może być używany z dwoma-walki bronią, ponieważ nie są one uważane (światło) broni białej.

1 Nick Nov 27 2020 at 21:38

Nie możesz używać dwóch broni do walki z magicznymi kamieniami

Kamienie nie są lekką bronią do walki wręcz. Magiczny kamień zaklęcia pozwala ci używać ich jako rzucanego ataku z dystansu lub jako amunicji do procy. Możesz zaatakować dwa razy dodatkowym atakiem, ale nie możesz zaatakować walką dwoma broniami.

Jeśli używasz ich z procą i masz Extra Attack, nie musisz mieć stylu rzucania, aby strzelać więcej niż jedną turę ze względu na właściwość amunicji na procie.

Jeśli jednak nimi rzucisz, zadasz więcej obrażeń dzięki swojemu stylowi walki.