Jaki jest punkt początkowy kwadratowego obszaru działania?
Zasady rzucania zaklęć dla obszarów działania to :
Opis zaklęcia określa jego obszar działania, który zazwyczaj ma jeden z pięciu różnych kształtów: stożek, sześcian, walec, linia lub kula. Każdy obszar działania ma swój punkt pochodzenia, miejsce, z którego wybucha energia zaklęcia. Reguły dla każdego kształtu określają sposób umieszczania jego punktu początkowego. Zazwyczaj punktem początkowym jest punkt w przestrzeni, ale niektóre zaklęcia mają obszar, którego źródłem jest istota lub obiekt.
Efekt zaklęcia rozszerza się w liniach prostych od punktu początkowego. Jeśli żadna niezablokowana linia prosta nie rozciąga się od punktu początkowego do miejsca w obszarze działania, to miejsce to nie jest objęte zaklęciem. Aby zablokować jedną z tych wyimaginowanych linii, przeszkoda musi zapewniać całkowitą osłonę.
Warto zauważyć, że kwadrat nie jest jednym ze zdefiniowanych kształtów , ale istnieje kilka zaklęć, które mają kwadratowy obszar działania, takich jak splątanie lub czarne macki Evarda .
Smar zaklęć mówi nam w swoim opisie:
Gładki smar pokrywa ziemię na powierzchni 10 stóp kwadratowych wyśrodkowanych w punkcie w zasięgu.
Ale to wyjaśnienie nie jest obecne w opisach splątania i czarnych macek Evarda .
Więc jaki jest punkt początkowy kwadratowego obszaru działania, jeśli nie jest on określony w opisie zaklęcia?
Odpowiedzi
Jak zauważyłeś, rozdział Rzucanie czarów nie wspomina o kwadratowym polu działania, tylko o stożku, sześcianie, cylindrze, linii i sferze (które technicznie rzecz biorąc są „objętościami”, a nie „obszarami” :-).
Biorąc pod uwagę, że punktem początkowym cylindra jest środek górnego lub dolnego koła, a niektóre kwadratowe zaklęcia wyraźnie mówią, że punktem początkowym jest środek, myślę, że sprawiedliwe jest ustalenie, że punktem wyjścia wszystkich kwadratowych zaklęć jest środek placu.
Nie żeby było ich wielu. Mirage arcane , czarne macki Evarda , plątanina , smar ?
To jest niejasne. Traktowałbym to jako sześcian
Kostki mają dobrze określone punkty początkowe.
Wybierasz punkt początkowy sześcianu, który leży w dowolnym miejscu na powierzchni efektu sześciennego. [...] Punkt początkowy sześcianu nie jest wliczony w obszar działania sześcianu, chyba że zdecydujesz inaczej.
Kwadraty nie.
Podczas gdy Grease określa, że punktem początkowym jest środek, inne nie. W przypadku mojego stołu najprostszym rozwiązaniem jest potraktowanie kwadratu jako spłaszczonego sześcianu. Punkt początkowy leży w punkcie na jego krawędzi. Dla mojego stołu wydaje się to logiczną decyzją, ale zawsze powinieneś potwierdzić swoim DM i uzgodnić jako grupa, jaką decyzję podjąć.
To zależy od DM.
Widzę dwie możliwe interpretacje, oparte na tym, jak rozpatrywać „kwadrat”:
- jako jedna z powierzchni sześcianu
- jako „dysk” (pod inną odległością: patrz poniżej) wyśrodkowany w punkcie początkowym
Główna konsekwencja przyjęcia jednej z powyższych orzeczeń dotyczy osiągniętego obszaru.
Kwadrat jak ściana sześcianu
Ponieważ kwadrat jest obszarem zajmowanym przez dolną powierzchnię sześcianu, jeden wybór polega na zastosowaniu reguł dla obszaru sześcianu:
Wybierasz punkt początkowy sześcianu, który leży w dowolnym miejscu na powierzchni efektu sześciennego. Rozmiar sześcianu jest wyrażony jako długość każdego boku.
Punkt początkowy kostki nie znajduje się w obszarze działania kostki, chyba że zdecydujesz inaczej.
Powyższy tekst można dostosować do kwadratowych obszarów:
Wybierasz punkt początkowy kwadratu, który leży w dowolnym miejscu z boku efektu kwadratu. Rozmiar kwadratu jest wyrażony jako długość każdego boku.
Kwadratowy punkt początkowy nie jest uwzględniany w kwadratowym obszarze działania, chyba że zdecydujesz inaczej.
DM może traktować kwadratowy obszar jako sześcian o nieskończenie małej wysokości, a nawet jego efekty obejmują objętość zamiast obszaru.
Kwadrat jak dysk
Jest tylko jedno zaklęcie, które określa, że początek jest środkiem kwadratu: Smar . Oznacza to użycie innej miary do pomiaru odległości na płaszczyźnie (odległość indukowana przez \$\ell_\infty\$norma zamiast klasycznej normy euklidesowej).
Osiągnięto obszar
Pierwszy wybór pozwala na dotarcie w kosmos / przeciwników dalej niż pierwszy. Jako przykład rozważmy Czarne Macki Evarda : ma zasięg 90 stóp i kwadratowy obszar działania 20 stóp. Przyjęcie pierwszej reguły pozwala rzucającemu ustawić punkt początkowy na 90 stóp, a następnie może dotrzeć do punktów, które są na 110 stóp. Z drugiej strony, druga zasada pozwala ustawić środek na 90 stóp, ale można osiągnąć tylko dalsze 10 stóp, ponieważ pozostałe 10 stóp jest poniżej maksymalnego zasięgu.
Więc który z nich?
DM powinien zdecydować, biorąc pod uwagę głównie kwestię osiągniętego obszaru i fakt, że w rzeczywistości istnieje tylko zaklęcie, które określa początek w środku kwadratu.