Czy Arcane Archer może zdecydować się na aktywację tajemnego strzału po tym, jak zostanie odbity?

Dec 02 2020

Zainspirowany Czy mogę użyć pocisku odbijającego, jeśli sprzymierzeniec będzie mnie strzelał? i czy mnich może złapać i rzucić w niego aktywny Arcane Shot Arcane Archer za pomocą Deflect Missiles? , czy (przyjazny) Tajemny Łucznik może zdecydować się nie aktywować swojego Tajemnego Strzału, kiedy trafi jego sojusznika, ale aktywować go, gdy trafi w nowy cel?

Raz na turę, kiedy wystrzelisz strzałę z krótkiego lub długiego łuku w ramach akcji Ataku, możesz zastosować jedną z opcji Tajemnego Strzału do tej strzały. Decydujesz się użyć tej opcji, gdy strzała trafi w stworzenie , chyba że opcja ta nie obejmuje rzutu ataku.

Podkreśl moje.

Więc w tym scenariuszu Monica mnich biegnie przed siebie, w miejscu, z którego widzi Edwina, wroga maga. Archie the Archer nie ma w polu widzenia wroga rzucającego. Wystrzeliwuje strzałę w Monikę Mnich, która wykorzystuje swoją reakcję, aby skutecznie ją odbić.

Jeśli złapiesz w ten sposób pocisk, możesz wydać 1 punkt ki na wykonanie ataku dystansowego złapaną bronią lub amunicją w ramach tej samej reakcji.

Powiedzmy, że strzała (rzucona w ataku przez Monikę Mnich) uderza teraz w maga wroga Edwina; Czy Archie the Arcane Archer może aktywować Arcane Shot, aby spróbować wpłynąć na Edwina, wroga maga?

Odpowiedzi

15 ThomasMarkov Dec 02 2020 at 20:04

RAW, wydaje się, że to działa.

Działa to tak, jak napisano, ale prawie na pewno nie jest zamierzone i stanowi nadużycie języka. Podkreśliłeś kluczową część zdolności Magiczny Strzał:

Decydujesz się użyć tej opcji, gdy strzała trafi w stworzenie.

Warto zauważyć, że nie mówi on „kiedy atak uderza”. Wyraźnie wspomina o strzale , a nie o ataku, uderzającym w stworzenie.

To się nie dzieje w moich grach.

Jeśli jestem DM, to się nie dzieje. Dla mnie wydaje się całkowicie oczywiste, że jest to niezamierzony skutek użycia „strzały” zamiast „ataku”. Odradzam to, jeśli stanie się to, gdy jestem DM.

11 Rykara Dec 03 2020 at 04:00

Nie

Zdolność Tajemnego strzału łucznika brzmi po części:

Raz na turę, kiedy wystrzelisz [...] strzałę, możesz zastosować do niej jedną z opcji Magicznego Strzału. Decydujesz się użyć tej opcji, gdy strzała trafi w stworzenie , chyba że opcja ta nie obejmuje rzutu ataku.

Łucznik musi zdecydować o użyciu strzałów, gdy trafi stwora. Co ważne, podczas gdy ogólny opis zdolności mówi „uderza istota,” wszystkie opcje Shot, Arcane (oprócz Piercing Arrow and Seeking strzałka) powiedzieć „ stwór trafiony strzałką ...”, a nie jakaś forma „Kiedy strzały trafiają… ”

Oznacza to, że są one bardziej szczegółowe w swoim brzmieniu niż ogólny opis, a zakres ich aktywacji jest ograniczony do momentu, gdy łucznik trafi w cel, do którego strzela.

Zdolność mnicha Odbij pocisk rakietowy brzmi:

możesz użyć swojej reakcji, aby odbić lub złapać pocisk, gdy zostaniesz trafiony atakiem z broni dystansowej .

Tajemny Łucznik uderza Mnicha i dlatego mnich staje się „stworzeniem trafionym strzałą”.

Zasady walki dla 5e opierają się na podstawowej koncepcji wykonania jednego ataku i trafienia w jeden cel. Jeśli zaklęcie / funkcja nie jest zgodna z tą zasadą, wyjątek ten jest bardzo wyraźnie wywoływany.

Ponieważ funkcja Odbijająca Pocisk Mnicha nie zawiera tekstu stwierdzającego, że „jakikolwiek magiczny efekt na złapanym pocisku jest zachowany podczas ataku Mnicha”, łucznik musi zatem zdecydować, czy użyć jego Tajemnego Strzału w momencie, gdy Monk zostaje trafiony.

1 DaleM Dec 03 2020 at 03:28

Nie

Po odbiciu strzała należy do mnicha, a nie łucznika, a mnich nie ma takiej zdolności.

... kiedy ty (łucznik) wystrzelić strzałę ... ty (również łucznik) mogą ubiegać się ...

... ty (mnich, a nie łucznik) ... wykonaj atak dystansowy bronią lub amunicją, którą właśnie złapałeś ...

1 Odo Dec 03 2020 at 08:45

Z opcji Arcane Shot można korzystać tylko podczas strzelania strzałą

Funkcja Arcane Shot stwierdza:

kiedy wystrzeliwujesz strzałę z krótkiego lub długiego łuku w ramach akcji Ataku, możesz zastosować jedną z opcji Tajemnego Strzału do tej strzały. Decydujesz się użyć tej opcji, gdy trafi strzała

Możemy to zinterpretować jako „wyzwalacze” lub „warunki”. Kiedy mówię „wyzwalacz”, mam na myśli pojedyncze zdarzenie, które umożliwia kolejną opcję. „Warunki”, jak używam tego słowa, odnosi się do stanu rzeczy, podczas którego można użyć opcji.

Używając interpretacji wyzwalacza, w tekście opisane są dwa zdarzenia. Pierwsze zdarzenie to „kiedy wystrzelisz strzałę z krótkiego lub długiego łuku jako część akcji Ataku”, podczas gdy drugie zdarzenie to „kiedy strzała trafia”. Jeśli potraktujemy to jako odosobnione zdarzenia, możesz użyć opcji magicznego strzału z odbijaniem pocisków. Wystrzeliłeś strzałę w ramach akcji ataku, a kiedy mnich zmusi ją do ataku, strzała trafia.

Problem z tą interpretacją polega na tym, że nie określa ona, kiedy kończy się pierwszy wyzwalacz, z wyjątkiem trafienia strzały. Bez zdefiniowania końca każda strzała, którą wystrzelisz, kwalifikowałaby się do drugiego spustu na zawsze. Najprostszym exploitem wykorzystującym to jest obejście klauzuli „jako część akcji ataku”. Arcane Archer spędza kilka tur, wystrzeliwując strzały w powietrze. Następnie zbiera strzały, a później, przygotowując się do ataku, używa ich jako reakcji. Kiedy uderzą, spełniają drugi spust, więc używa z nimi opcji magicznego strzału.

Oczywiście nie jest to jednak sposób, w jaki ta funkcja miała działać. To absurdalne wyobrażenie sobie, że każda strzała, która kiedykolwiek została wystrzelona w ramach akcji ataku, może wyzwolić Arcane Shot w późniejszym czasie. Tutaj znaczenie ma interpretacja „warunków”.

Zamiast postrzegać „kiedy wystrzeliwujesz strzałę” jako natychmiastowe zdarzenie, możemy myśleć o nim jako o procesie. „Kiedy” i „Podczas” mogą być czasami używane jako synonimy, więc jeśli interpretujemy zdanie jako „podczas wystrzeliwania strzały”, rozumiemy, że warunek musi być stale spełniany, aby jego konsekwencje zaczęły się uaktywniać.

Z tej interpretacji jasno wynika, że ​​odbita strzała nie mogła skorzystać z Arcane Shot. Gdy strzała trafi mnicha, nie będziesz już "strzelał strzały w ramach akcji Ataku" Fakt, że wcześniej wystrzeliłeś tę strzałę, jest tak samo nieistotny dla ataku mnicha, jak dla twojej gotowej akcji, gdybyś zachował strzały na później .

1 KasperThystrupKarstensen Dec 03 2020 at 21:27

Nie, nie możesz użyć Arcane Shot po odbiciu strzały

Patrząc na wymagania dotyczące tej umiejętności:

Raz na turę, kiedy wystrzeliwujesz strzałę z krótkiego lub długiego łuku , możesz zastosować jedną z opcji Tajemnego Strzału do tej strzały. Decydujesz się użyć tej opcji, gdy strzała trafi w stworzenie, chyba że opcja ta nie obejmuje rzutu ataku.

  • Wymóg = Ty wystrzelić strzałę. ( Ty jesteś tajemnym łucznikiem)

Łucznik atakuje i trafia Mnicha , a nie wrogą istotę, w tym czasie Mnich decyduje się na użycie zdolności Odbijanie Pocisków . Aby skorzystać z tej zdolności, obrażenia są zadawane Mnichowi , kończąc tym samym akcję ataku Łuczników .

Następnie, po rozpatrzeniu Mnisi Odbijają Pociski, Mnich może wydać jedno ki i wykonać akcję ataku (jeśli obrażenia zostaną zredukowane do zera). Kiedy Mnich następnie atakuje wrogą istotę, rozpatruje się teraz akcję ataku Mnicha , a nie Łuczników .

Ponieważ strzała jest teraz wystrzeliwana przez Mnicha przy użyciu jego ręki, a nie krótkiego łuku lub długiego łuku , żadne z pierwotnych wymagań dotyczących magicznego strzału nie zostało spełnione.