Czy gracz może użyć zarówno gotowej akcji, jak i natychmiastowej akcji?

Aug 15 2020

Postać A przygotowuje akcję counter a spell if Enemy Wizard casts a spell

Postać A zostaje następnie zaatakowana przez Enemy Rogue i wykonuje natychmiastową akcję (jak Windy Escape, lub w tym przykładzie Emergency Force Sphere), aby uniknąć trafienia.

Enemy Wizard również potajemnie przygotowywał akcję if Character A was to cast a spell, ponieważ Enemy Wizard wie, że postać A jest również rzucającym.

A więc: Postać A readies an action to dispel Enemy Wizard if he casts spell> Enemy Rogue attacks Character A> Postać A immediate action Emergency Force Sphere> Gotowe działanie Enemy Wizard włącza dispel Character A if he casts a spellsię w Emergency Force Sphere> Gotowe działanie postaci A dispel Enemy Wizard if he casts a spellrozpoczyna się po rozproszeniu Enemy Wizard

Decyzja DM : Postać A nie może użyć swojej gotowej akcji, aby rozproszyć natychmiastową akcję Wrogiego Czarodzieja, ponieważ gotowa akcja jest natychmiastowa, za:

Natychmiastowa reakcja: Gotowe działanie to natychmiastowa reakcja. Ma to miejsce po tym, jak przeciwnik zakończy akcję, która go wyzwala. Przerwanie wroga: Jeśli chcesz użyć gotowej akcji do ataku przed atakiem wroga, powinieneś przygotować swoją akcję w odpowiedzi na ruch wroga.

Czy to jest poprawne? A co właściwie powinno się tutaj wydarzyć?

Odpowiedzi

4 Ifusaso Aug 16 2020 at 00:21

Gotowe akcje nie są natychmiastowymi akcjami

Gotowy Akcja pozwala na

przygotuj się do podjęcia akcji później, po zakończeniu tury, ale przed rozpoczęciem następnej. Przygotowanie to standardowa akcja.

Wyniki są dość wyraźne i nie wspominają o absorbowaniu innych działań

Możesz przygotować akcję standardową, akcję ruchu, akcję szybką lub akcję darmową. Aby to zrobić, określ działanie, które podejmiesz, i warunki, na jakich je podejmiesz. Następnie w dowolnym momencie przed kolejną akcją możesz wykonać gotową akcję w odpowiedzi na ten stan.

Jedynym zastrzeżeniem jest przygotowanie szybkiej akcji

Akcje Szybkie i Natychmiastowe to „ten sam typ” akcji i otrzymujesz tylko jedną z nich na turę. W twoim przykładzie, Dispel Magic jest dopuszczalne, ale nie będą w stanie rzucić Quickened Dispel Magic po Emergency Force Sphere.

1 williamporter Aug 16 2020 at 04:50

Odpowiedź Ifusaso dobrze radzi sobie z rozbijaniem różnicy między tymi dwoma rodzajami działań. Chcę zająć się obecną sytuacją.

Ja widzę to tak.

Te zasady działania przygotowany stwierdzić:

Możesz przygotować akcję standardową, akcję ruchu, akcję szybką lub akcję darmową. Aby to zrobić, określ działanie, które podejmiesz, i warunki, na jakich je podejmiesz. Następnie w dowolnym momencie przed kolejną akcją możesz wykonać gotową akcję w odpowiedzi na ten stan. Akcja ma miejsce tuż przed akcją, która ją wyzwala. Jeśli wyzwolona akcja jest częścią aktywności innej postaci, przerywasz jej działanie.

Część dotycząca kontrowersji stwierdza:

Przygotowanie do kontrzaklęcia: Możesz przygotować kontrzaklęcie przeciwko czarodziejowi (często z aktywatorem „jeśli zacznie rzucać zaklęcie”). W takim przypadku, kiedy czarodziej rozpocznie zaklęcie , masz szansę zidentyfikować je za pomocą testu Spellcraft (DC 15 + poziom zaklęcia). Jeśli to zrobisz i jeśli możesz rzucić to samo zaklęcie (i jesteś w stanie go rzucić i przygotować, jeśli przygotowujesz zaklęcia), możesz rzucić zaklęcie jako kontrzaklęcie i automatycznie zrujnować zaklęcie drugiego czarownika. Kontrowersja działa, nawet jeśli jedno zaklęcie jest boskie, a drugie tajemne. Czarodziej może użyć magii rozproszenia, aby kontratakować innego czarodzieja, ale nie zawsze to działa.

Z uwagi na fakt, że kontrowersja ma miejsce dopiero po rozpoczęciu rzucania zaklęcia, postać A nie byłaby w stanie skontrować rozproszenia przeciwnika.


Z drugiej strony.

Gotowe zasady akcji również mówią:

Możesz przygotować akcję standardową, akcję ruchu, akcję szybką lub akcję darmową. Aby to zrobić, określ działanie, które podejmiesz, i warunki, na jakich je podejmiesz. Następnie w dowolnym momencie przed kolejną akcją możesz wykonać gotową akcję w odpowiedzi na ten stan. Akcja ma miejsce tuż przed akcją, która ją wyzwala. Jeśli wyzwolona akcja jest częścią aktywności innej postaci, przerywasz jej działanie.

Ze względu na fakt, że akcje gotowe mają miejsce przed akcją, która je wyzwala, natychmiastowa akcja nie byłaby jeszcze technicznie użyta, co pozwoliło Postaci A rozproszyć rozproszenie Postaci B przed rzuceniem Sfery Sił Awaryjnych.