Czy zaklęcia wyuczone z atutów „Dotkniętych” są uznawane za czary klasowe, gdy są rzucane przy użyciu gniazd na zaklęcia?

Nov 22 2020

Wyczyny Fey Touched i Shadow Touched opublikowane w Tash's Cauldron of Everything zapewniają użycie dwóch zaklęć. Między innymi mówią:

  1. Uczysz się [zaklęć].
  2. Możesz rzucić każde z tych zaklęć bez zużywania miejsca na zaklęcie [raz na długi odpoczynek].
  3. Możesz także rzucać te zaklęcia, korzystając z posiadanych slotów na zaklęcia odpowiedniego poziomu.

Zdolność rzucania zaklęć dla tych czarów jest specyficzna dla atutu, więc może, ale nie musi, być taka sama, jak zdolność klasy, która zapewnia miejsca na zaklęcia.


Wszystkie klasy rzucające mają swoje własne dziwactwa regulujące ich funkcje rzucania zaklęć, ale nie powinny one mieć związku z tym, jak zaklęcia Touched są rzucane w # 2, ponieważ rzucanie nie korzysta z funkcji rzucania zaklęć. Jest to jasne, ponieważ nawet klasy, które nie rzucają czarów, mogą rzucać zaklęcia w ten sposób, więc obowiązują tam tylko ogólne zasady rzucania czarów .

(Jest to związane z tym, dlaczego rasowych atutów nie można rzucać z skupieniem, jak omówiono w artykule Jeśli cecha rasowa czarownika zapewnia zaklęcie wymagające składników materialnych, czy może użyć skupienia swojej klasy, aby rzucić to zaklęcie? )

Jednak sytuacja komplikuje się bardziej, gdy zaklęcia atutów są rzucane, jak opisano w # 3, ponieważ miejsca na zaklęcia, o których mowa , pochodzą z funkcji rzucania zaklęć klasowych. W takim razie, czy rzucający po prostu używa miejsca na zaklęcie jako „paliwa” iw inny sposób rzuca zaklęcie dokładnie tak, jak zostało rzucone w # 2? A może jest to z natury inne, skoro rzucający faktycznie używa swojej klasowej funkcji rzucania zaklęć i dlatego musi przestrzegać wszystkich jej szczegółowych zasad?

Ponadto, czy odpowiedź różni się w zależności od tego, czy rzucane zaklęcie Touched feat znajduje się na liście zaklęć klasy rzucającego, czy nie?


Potencjalnie powiązane:

Czy Magic Initiate pozwala na efektywne „zawsze przygotowanie” wybranego zaklęcia, jeśli znajduje się ono na liście zaklęć?

Co sprawia, że ​​rzucane zaklęcie jest uważane za zaklęcie {class}?

Czy czary, których uczysz się na podstawie wyczynów, są uważane za związane z twoją klasą?

Odpowiedzi

2 Medix2 Nov 23 2020 at 20:38

Tylko wybrane atuty wiążą ich zaklęcia z klasą

Spójrzmy na funkcję rzucania zaklęć czarownika :

[...] Tabela Sorcerer pokazuje, ile slotów na zaklęcia potrzebujesz, aby rzucić swoje zaklęcia czarnoksiężnika od 1. poziomu lub wyższego. […]

Z tego możemy wywnioskować, że gniazda na zaklęcia z klasy Sorcerer mogą być użyte do rzucenia zaklęcia tylko wtedy , gdy jest to zaklęcie Sorcerer (cokolwiek to znaczy).


Sage Porady Kompendium ( Link pdf ) stanowi, co następuje o magii Inicjowanie wyczyn (kopalnia nacisk):

P: Jeśli masz miejsca na zaklęcia, czy możesz ich użyć do rzucenia zaklęcia pierwszego poziomu, którego nauczysz się dzięki atutowi Magic Initiate?

O. Tak, ale tylko wtedy, gdy klasa, którą wybierzesz, jest jedną z twoich klas. Na przykład, jeśli wybierzesz czarodzieja i jesteś czarodziejem, funkcja rzucania zaklęć dla tej klasy mówi ci, że możesz użyć swoich miejsc na zaklęcia, aby rzucić zaklęcia, które znasz, więc możesz użyć tych miejsc na zaklęcia, aby rzucić czarownika pierwszego poziomu. zaklęcie, którego uczysz się od Magic Initiate. […]

Krótko mówiąc, musisz przestrzegać normalnych zasad rzucania zaklęć swojej postaci , które określają, czy możesz wydawać miejsca na zaklęcia na zaklęcie pierwszego poziomu, którego uczysz się od Magic Initiate.

Z tego możemy wywnioskować dwie rzeczy:

  1. Czar przyznany przez wyczyn, który wyraźnie łączy zaklęcie z daną klasą, jest powiązany z tą klasą (Czarownik przyjmujący inicjację magii pod opieką czarownika i decydujący się na naukę magicznego pocisku może użyć swoich miejsc na zaklęcia, aby rzucić magiczny pocisk ; dlatego magiczny pocisk musi być uważane za zaklęcie czarownika).

  2. Zaklęcie, które jest przyznawane przez wyczyn i pojawia się na naszej liście zaklęć klasowych, niekoniecznie jest powiązane z naszą klasą (Czarownik przyjmujący inicjację magii pod opieką czarodzieja i decydujący się na naukę magicznego pocisku nie może używać swoich gniazd zaklęć, aby rzucić zaklęcie; dlatego magiczny pocisk musi nie być uważane czar Sorcerer).

Dlatego większość czarów zdobywanych za pomocą atutów nie jest w ogóle związana z żadną klasą. Najbardziej godnym uwagi wyjątkiem jest Magic Initiate, które wiąże zaklęcie z wybraną klasą. Innymi przykładami mogą być Ritual Caster i Spell Sniper, a także w szczególności cantrip atutu Wood Elf Magic, który musi być cantripem Druida.


Omawiany festyn nie wiąże zaklęć wyuczonych z niego z określoną klasą; w związku z tym nie liczą się jako czary klasowe dla tego, kto je rzuca i nie podlegają różnym wymaganiom ani nie mogą być używane z różnymi umiejętnościami, które mówią: „Kiedy rzucasz zaklęcie {class} ...”

Zamiast tego, to, co mówi ten wyczyn, to:

[...] Możesz także rzucać te zaklęcia używając slotów zaklęć, które posiadasz na odpowiednim poziomie. Umiejętność rzucania zaklęć to zdolność zwiększona przez ten atut.

Oznacza to, że możesz bezpośrednio używać swoich gniazd na te czary (co jest raczej rzadką rzeczą ), jednak nie są one powiązane z twoją klasą. Jest to szczególnie jasne, biorąc pod uwagę, że ich zdolność rzucania zaklęć nie musi być taka sama, jak ta, której faktycznie używa twoja klasa, chociaż nawet gdyby były takie same, nadal tak by było.


Duża lista powiązanych pytań

To wszystko ostatecznie powiedziawszy, to czy dane zaklęcie jest powiązane z twoją klasą i uważane za zaklęcie klasowe, zależy od GM. Mamy kilka pytań na ten (i powiązane tematy) z wieloma różnymi odpowiedziami:

  • Co sprawia, że ​​rzucane zaklęcie jest uważane za zaklęcie {class}?
  • Czy czary, których uczysz się na podstawie wyczynów, są uważane za związane z twoją klasą?
  • Co to jest „zaklęcie rzemieślnika” dla Infuse Magic?
  • Czy Zamęt rzucony za pomocą inwokacji Dreadful Word liczy się jako czar czarnoksiężnika?
  • Czy przedmiot do przechowywania zaklęć rzemieślnika może przechowywać jego specjalistyczne zaklęcia?
  • Jeśli jestem Niebiańskim Czarnoksiężnikiem i biorę inicjację magii - kleryk (leczenie ran), czy teraz liczy się to jako czar Czarnoksiężnika? [duplikować]
  • Co liczy się jako zaklęcie czarownika na potrzeby funkcji Wild Magic Surge czarownika Wild Magic? [duplikować]

  • Czy czar czarnoksiężnika rzucony z magicznego przedmiotu może wywołać Dziką falę magii?
  • Czy Wild Magic Surge może zostać wywołane przez Wild Magic Sorcerer za pomocą zaklęcia Magic Initiate?
  • Aktywacja Wild Magic Surge bez użycia gniazd na zaklęcia
  • Kiedy w Ring of Spell Store aktywuje się Wild Magic Surge?
  • Czy zaklęcie pierwszego poziomu, którego nauczyłeś się dzięki wyczynowi Aberrant Dragonmark, może wywołać Dziką falę magii?
  • Czy Wild Magic Surge wyzwala zaklęcia z listy zaklęć Sorcerer, jeśli nauczyłem się ich od innej klasy?
  • Czy możesz rzucić zaklęcie, którego nauczyłeś się podczas atutu Magic Initiate, używając slotów na zaklęcia?
  • Czy możesz wyzwolić Wild Magic Surges za pomocą rytuałów?

  • Jeśli masz możliwość rzucenia zaklęcia bez miejsca na zaklęcie, czy możesz rzucić to zaklęcie za pomocą gniazda na zaklęcie?
  • Czy mogę użyć slotów na zaklęcia, aby rzucić zaklęcie otrzymane z atutu Fey Teleportation więcej razy?
  • Czy Magic Initiate pozwala na efektywne „zawsze przygotowanie” wybranego zaklęcia, jeśli znajduje się ono na ich liście?
  • Jeśli wezmę atut Inicjacja magii i wybiorę inną klasę, ale zaklęcie, które również znajduje się na liście mojej klasy, czy mogę rzucić je za pomocą gniazd na zaklęcia?
  • Czy Arcane Trickster lub Eldritch Knight z atutem Magic Initiate (wybierając listę czarodziejów) może używać slotów na zaklęcia, aby rzucić wybrane zaklęcie pierwszego poziomu?

  • Czy rzucenie zaklęcia z przedmiotu pozwala ci zastosować zdolności klasowe, które są używane podczas rzucania zaklęcia?
  • Czy możesz przekwalifikować zaklęcie inicjacji magii za pomocą funkcji rzucania czarów?
  • Czy czary z atutu Magic Initiate można zamienić na inne?
  • Czy jako Czarownik możesz wymienić czary przyznane przez atut Drow High Magic?